Hej och Välkommen!

Kul att du tittar in på denna blogg. Detta är bloggen om (jakt)golden retrievern Iza och hennes ägare Inger. Den kommer att handla om modern hundträning - där träningen bygger på samarbete, bra relation och respekt och förståelse för hunden. Min förhoppning är att den skall kunna vara ett litet bidrag till modern hundträning.

måndag 7 februari 2011

Hundar är underbara - man kan verkligen få ett och annat gott skratt!

Visst är det så att har man hund så ger det mycket skratt och glädje :-) Nu i kväll så räkade jag ha ett glas vatten ståendes på golvet (konstigt ställe, men det fanns anledning till det). Vad händer innan jag hade tagit upp det - då går Iza fram och dricker upp vattnet. Men inte nog med det  - hon är ju inte en retriever inte för inte, hon tar glaset och lämnar det till mig :-) Hon har blivit en liten städtant!

3 kommentarer:

Ulrika & Athena sa...

Hej Inger!
Kul att jag hittade din fina sida! Nu ska hålla kollpå din blogg och se hur det går för er. Vi ses ju i april på helgen om inlärningspsykologi.

Kanske ska vi ta och träffas och köra lite apportering en dag?

PS sa...

Lite så tänker vi också!:)

Anonym sa...

Hej Inger!
Tjusig blog!
Så bra med en städtant.
Här plockar Jackson också upp allt som inte hör hemma på golvet och lämnar av fint.
Idag har vi tränat apportering,lyckliga hundar men ganska frusna mattar.
När kommer våren!!
Vi hörs
Kram Solveig och Jackson