Hej och Välkommen!

Kul att du tittar in på denna blogg. Detta är bloggen om (jakt)golden retrievern Iza och hennes ägare Inger. Den kommer att handla om modern hundträning - där träningen bygger på samarbete, bra relation och respekt och förståelse för hunden. Min förhoppning är att den skall kunna vara ett litet bidrag till modern hundträning.

måndag 31 januari 2011

Apportering

Idag när vi var ute på vår förmiddagspromenad, så tränade jag lite apportering med Iza. I torsdags när jag hämtade Iza på hunddagiset och tog vår promenad där som vi brukar göra. Så var det likadant - jag la ut en dummy när gick - kallade in henne i utgångsposition och skickade henne framåt - och hon i full fart ut - hämtar och full fart tillbaka i utgångsposition och lämnar av när jag ger signal/kommando!!! Vad glad jag blev - det gick så bra - båda gångerna och likadant var det idag. Det som verkligen gjorde susen - var belöningen med lek efteråt. Jag har satt på elastiskt handtag på kampbollen och den är verkligen populär. Köpte det på Klickerkloks hemsida - där de har flera väldgt bra leksaker. Kan varmt rekommendera den!

Självklart så har jag arbetat med respektive delmoment innan jag satte ihop dem till hela apporteringsmomentet.

Inga kommentarer: