Hej och Välkommen!

Kul att du tittar in på denna blogg. Detta är bloggen om (jakt)golden retrievern Iza och hennes ägare Inger. Den kommer att handla om modern hundträning - där träningen bygger på samarbete, bra relation och respekt och förståelse för hunden. Min förhoppning är att den skall kunna vara ett litet bidrag till modern hundträning.

tisdag 25 januari 2011

Ledarskap

Kikade runt lite på olika bloggar och hamnade bland annat på en intressant angående ledarskap skrivet av Maria Yttermyr. Mycket intressant och inte minst därför att det är mycket diskussioner om ledarskap i samband med hund/hundträning. Som tur är så börjar det komma mer och mer väl underbyggd forskning som då visar att den "gamla" synen ställs på ända. Hoppas att många läser och reflekterar över detta! Bland annat så har Freddy Worm Christiansen skrivit boken Hundars och Vargars beteende. Vad jag läst om boken så sätter den in hundens och människans relation i ett helt nytt perspektiv - som är banbrytande. Jag har inte läst boken ännu, men jag har den på min läslista. Spännande!

Inga kommentarer: